Chest/Biceps Workout
dot
* 10 min Warm Up on Treadmill
Injury Prevention tip: Rotater Cuff Warm Up - 2 sets of 12 reps, rest elbow on surface to keep form tight
* Decline Bench Press: 2 warm up sets of 10-12 reps, 1 working set of 6-8 reps to failure, desired weight (1 min rest between sets, increase weight)
Dorian's Tips: The Decline Bench Press is the most effective pec exercise.
* Incline Dumbbell Press (45 degree incline): 1 warm up set of 10-12 reps, 1 working set of 6-8 reps to failure, desired weight (1 min rest between sets, increase weight)
Dorian's Tips: Lower weight slowly, explode up.
* Flat Bench Dumbbell Flyes: 1 warm up set of 10-12 reps, 1 working set of 6-8 reps to failure, desired weight (1 min rest between sets)
5 min rest
* Dumbbell Concentration Curl: 1 warm up set of 10-12 reps, 1 working set of 6-8 reps to failure, desired weight (1 min rest between sets
Dorian's Tips: Squeeze at top.
* Straight Bar Curl: 1 set of 6-8 reps to failure, desired weigh
Back Workout
dot
* Dumbbell Pullover: 2 warm up sets 10-12 reps, 1 working set of 8-10 reps to failure,desired weight (increase weight between sets)
Dorian's Tips: Dumbbell Pullover Isolates only Lats.
1 min rest
* Close-Grip Pulldown: 1 warm up set of 10-12 reps, 1 working set of 8-10 reps to failure, desired weight (1 min rest between sets)
1 min rest
* One-Arm Row (each arm): 1 warm up set of 10-12 reps, 1 working set of 8-10 reps to failure, desired weight (1 min rest between sets)
1 min rest
* Wide-Grip Cable Row: 1 warm up set 10-12 reps, 1 working set of 8-10 reps to failure, desired weight (1 min rest between reps)
Dorian's Tips: Only use straps when grip fails.
1 min rest
* Barbell Deadlifts: 1 warm up set of 10-12 reps, 1 working set 8-10 reps to failure, desired weight (1 min rest between reps)
Delts/Triceps Workout
dot
* Dumbbell Shoulder Press: 1 warm up set of 10-12 reps, 1 warm up set of 8-10 reps, 1 working set of 6-8 reps to failure, desired weight (1 min rest between sets)
Dorian's Tips: Don't lock elbows at the top. Keep dumbbells apart. Don't over-stretch, lower dumbbells to delts.
1 min rest
* Side Lateral Raise: 1 warm up set of 10-12 reps, 1 working set of 8-10 reps to failure, desired weight (1 min rest between sets)
Dorian's Tips: Change order of shoulder exercises.
Dorian's Tips: Half reps push to failure when it's hard to spot.
1 min rest
* Low-Pulley Delt Raise: 1 set of 6-8 reps to failure, each arm
Dorian's Tips: Have partner lift weight to exhaust negative.
1 min rest
* Reverse Dumbbell Flyes: 1 warm up set of 10-12 reps, 1 working set of 8-10 reps to failure, desired weight (1 min rest between sets)
Dorian's Tips: Pull elbows forward to isolate rear delts.
5 min rest - Recuperate and mentally prepare.
* Triceps Pushdown: 1 warm up set of 10-12 reps, 1 working set of 8-10 reps to failure, desired weight (1 min rest between sets)
Dorian's Tips: Push bar in towards the body. Stagger feet to keep balance.
1 min rest
* Lying Triceps Extensions: 1 warm up set of 10-12 reps, 1 working set of 8-10 reps to failure, desired weight (1 min rest between sets)
Dorian's Tips: Don't pull bar forward to keep triceps engaged.
* Seated Triceps Press: 1 warm up set of 10-12 reps, 1 working set of 8-10 reps to failure, desired weight (1 min rest between sets)
* 10 min Cardio Warm Up
Stretching
* Lower Back Stretch: 1 set of 6 reps, each side
* Hamstring stretch (keeping legs straight): 1 set of 6 reps
* Glute stretch: 1 set of 6 reps
Dorian's Tips: Active stretching doesn't weaken muscles.
* Leg Extensions: 1 warm up set of 15 reps, 1 warm up set of 10-12 reps, 1 working set of 10-12 reps to failure, increasing desired weight (1 min rest between sets)
1 min rest
* Leg Press: 2 warm up sets of 10-12 reps, 1 working set of 10-12 reps to failure, desired weight ( 1 min rest between sets)
Dorian's Tips: True failure means mental failure.
1 min rest
* Hack Squat: 2 warm up sets of 10-12 reps, 1 working set of 10-12 reps to failure, desired weight ( 1 min rest between sets)
Dorian's Tips: Moderate Stance. Squat below parallel.
5 min rest. Recuperate and mentally prepare.
* Seated Hamstring Curl: 1 warm up set of 10-12 reps, 1 working set of 10-12 reps to failure, desired weight (1 min rest between sets)
Dorian's Tips: Have partner lift weight to exhaust negative.
1 min rest
* Stiff-Legged Deadlift: 1 warm up set of 10-12 reps, 1 working set of 10-12 reps to failure, desired weight (1 min rest between sets)
Dorian's Tips: Only lower as far as a straight back allows. Don't use reverse grip. Hold bar with thumb.
1 min rest
* Calf Press: 1 warm up set of 10-12 reps, 3 rest-pause sets to failure, desired weight (10-15 sec rest between sets)
Dorian's Tips: Perform rest-pause sets to push beyond failure.
1 min rest
* Seated Calf Raise: 1 warm up set of 10-12
reps, 1 working set of 6-8 reps to failure, desired weight (1 min rest between sets)